Vaikeuksia päättää mitä pelissä tapahtuu? Käytä noppaa!
2 posters
Sivu 1 / 1
Vaikeuksia päättää mitä pelissä tapahtuu? Käytä noppaa!
Foorumin viestinkirjoitustilassa (laaja editori, ei viestin aloitusaihe) on valittavana vaihtoehto "Nopanheitto". Tämä on pieni hauska foorumin ominaisuus, joka arpoo viestin lähettäessä jonkun luvun yhdestä kuuteen, aivan kuin noppaa heittäessä. Tätä voi käyttää pelien epäselvissä tilanteissa. Etkö osaa päättää kumpi voittaa taistelun? Entä huomaako hahmosi vaaran ajoissa? Heitä noppaa!
Viimeinen muokkaaja, Kalmankukka pvm Pe 4 Tammi 2013 - 22:33, muokattu 1 kertaa
Kalmankukka- Gamemaster
- Viestien lukumäärä : 595
Join date : 20.03.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Turku
Vs: Vaikeuksia päättää mitä pelissä tapahtuu? Käytä noppaa!
Demonstroin nopan käyttöä kokeilemalla itse sitä ensimmäistä kertaa:
Rosvo kaivaa maantielle montun ja peittää sen lehdillä, risuilla ja vastaavilla. Hetken päästä ilmestyy vaeltaja, jolla mahdollisesti olisi jotain arvokasta mukanaan. Vaeltaja on kuitenkin matkojensa aikana nähnyt ennenkin pari ansaa, joten hän saattaa huomata ansan. Annan hänelle yhden kolmasosan todennäköisyyden huomata ansan eli perusnopalla kaksi (2) lukua. Ennen heittoa sovin, että 1:llä ja 2:lla vaeltaja välttää ansan.
Rosvo kaivaa maantielle montun ja peittää sen lehdillä, risuilla ja vastaavilla. Hetken päästä ilmestyy vaeltaja, jolla mahdollisesti olisi jotain arvokasta mukanaan. Vaeltaja on kuitenkin matkojensa aikana nähnyt ennenkin pari ansaa, joten hän saattaa huomata ansan. Annan hänelle yhden kolmasosan todennäköisyyden huomata ansan eli perusnopalla kaksi (2) lukua. Ennen heittoa sovin, että 1:llä ja 2:lla vaeltaja välttää ansan.
Zandon- Viestien lukumäärä : 61
Join date : 25.03.2012
Ikä : 32
Paikkakunta : Turku
Vs: Vaikeuksia päättää mitä pelissä tapahtuu? Käytä noppaa!
Käyttäjä 'Zandon' on tehnyt toimenpiteen: Nopanheitto
'Perusnoppa' : 2
'Perusnoppa' : 2
Kalmankukka- Gamemaster
- Viestien lukumäärä : 595
Join date : 20.03.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Turku
Vs: Vaikeuksia päättää mitä pelissä tapahtuu? Käytä noppaa!
Kuten huomaamme, nopanheitto tekee automaattisen vastauksen Kalmiksen nimillä, joten hän ei siis ole päättämässä, vaan kyseessä on foorumin oma sovellus. Tehdään vielä toisen heitto, niin varmistumme. Heitän nyt kaksi noppaa erillisiin tapahtumiin. Esikatselulla ei voi nähdä nopanheiton tuloksia, joten kirjoittaessa en voi saada tietoon tuloksia.
Nopan silmäluku on 2. Vaeltajalla käy hyvä tuuri ja huomaa parin askeleen päässä olevan ansan. Vaeltaja kiertää ansan ja rosvo jää kiroamaan kohtaloaan.
Eipä aikaakaan kun vaeltajan hälyttämä palkkionmetsästäjä saapuu paikalle. Hän näkee ansan, muttei vielä rosvoa. Rosvo on maastoutunut hyvin, mutta palkkionmetsästäjällä on tarkka katse. [1-4: huomaa,]
Mikäli palkkionmetsästäjä huomaa rosvon, hän hyökkää tämän kimppuun. Rosvo kuitenkin näkee tilanteen, ja hänellä on hyvät mahdollisuudet kadota takana olevaan metsään. [3-6: pakenee, 1-2: jää kiinni]
Nopan silmäluku on 2. Vaeltajalla käy hyvä tuuri ja huomaa parin askeleen päässä olevan ansan. Vaeltaja kiertää ansan ja rosvo jää kiroamaan kohtaloaan.
Eipä aikaakaan kun vaeltajan hälyttämä palkkionmetsästäjä saapuu paikalle. Hän näkee ansan, muttei vielä rosvoa. Rosvo on maastoutunut hyvin, mutta palkkionmetsästäjällä on tarkka katse. [1-4: huomaa,]
Mikäli palkkionmetsästäjä huomaa rosvon, hän hyökkää tämän kimppuun. Rosvo kuitenkin näkee tilanteen, ja hänellä on hyvät mahdollisuudet kadota takana olevaan metsään. [3-6: pakenee, 1-2: jää kiinni]
Zandon- Viestien lukumäärä : 61
Join date : 25.03.2012
Ikä : 32
Paikkakunta : Turku
Vs: Vaikeuksia päättää mitä pelissä tapahtuu? Käytä noppaa!
Käyttäjä 'Zandon' on tehnyt toimenpiteen: Nopanheitto
#1 'Perusnoppa' : 1
--------------------------------
#2 'Perusnoppa' : 5
#1 'Perusnoppa' : 1
--------------------------------
#2 'Perusnoppa' : 5
Kalmankukka- Gamemaster
- Viestien lukumäärä : 595
Join date : 20.03.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Turku
Vs: Vaikeuksia päättää mitä pelissä tapahtuu? Käytä noppaa!
Näin toimii kaksi erillistä nopanheittoa. Tein ne tekemällä nopanheitot #1 ja #2. Viimeisenä kokeiluna otetaan sama kohtaus, mutta pelkkä nopanheitto #1 kahdella heiton lukumäärällä. Katsotaan, miten kone toimii.
Eipä aikaakaan kun vaeltajan hälyttämä palkkionmetsästäjä saapuu paikalle. Hän näkee ansan, muttei vielä rosvoa. Rosvo on maastoutunut hyvin, mutta palkkionmetsästäjällä on tarkka katse. [1-4: huomaa,]
Mikäli palkkionmetsästäjä huomaa rosvon, hän hyökkää tämän kimppuun. Rosvo kuitenkin näkee tilanteen, ja hänellä on hyvät mahdollisuudet kadota takana olevaan metsään. [3-6: pakenee, 1-2: jää kiinni]
Eipä aikaakaan kun vaeltajan hälyttämä palkkionmetsästäjä saapuu paikalle. Hän näkee ansan, muttei vielä rosvoa. Rosvo on maastoutunut hyvin, mutta palkkionmetsästäjällä on tarkka katse. [1-4: huomaa,]
Mikäli palkkionmetsästäjä huomaa rosvon, hän hyökkää tämän kimppuun. Rosvo kuitenkin näkee tilanteen, ja hänellä on hyvät mahdollisuudet kadota takana olevaan metsään. [3-6: pakenee, 1-2: jää kiinni]
Zandon- Viestien lukumäärä : 61
Join date : 25.03.2012
Ikä : 32
Paikkakunta : Turku
Vs: Vaikeuksia päättää mitä pelissä tapahtuu? Käytä noppaa!
Käyttäjä 'Zandon' on tehnyt toimenpiteen: Nopanheitto
'Perusnoppa' : 4, 5
'Perusnoppa' : 4, 5
Kalmankukka- Gamemaster
- Viestien lukumäärä : 595
Join date : 20.03.2010
Ikä : 32
Paikkakunta : Turku
Vs: Vaikeuksia päättää mitä pelissä tapahtuu? Käytä noppaa!
Molemmilla kerroilla sattumalta palkkiometsästäjä huomasi rosvon ja tämä pääsi pakoon. Huomasimme nyt, että useamman heiton voi tehdä pelkällä nopanheitto #1:llä, eikä niiden yhteisluku mene automaattisesti päällekkäin. Niin kauan kuin käytössämme on vain pelkkä perusnoppa, suosittelen ihmisiä käyttämään pelkkää nopanheitto #1:tä.
Demonstraatio päättyy.
Demonstraatio päättyy.
Zandon- Viestien lukumäärä : 61
Join date : 25.03.2012
Ikä : 32
Paikkakunta : Turku
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa